Skip to content
משלוחים חינם מעל 300 ₪ 🎉 מינימום קניה באתר 180 ₪ להזמנה

המדריך לאלכוהול בחתונה

לצד השמלה, עיצוב החלל, המוסיקה והאוכל עומד מרכיב לא פחות חשוב אם לא משמעותי יותר להצלחת האירוע – המשקאות. מקוקטייל הפתיחה, דרך המשקאות בבר ועד לקפה בסיום, המשקאות מלווים את האורחים לאורך כל האירוע. לפניכם מדריך מקוצר לאלכוהול, חתונות עשה ואל תעשה ומה להזמין לאחות של סבתא מהצד של הכלה?

 

בשוק המתרחב של עולם החתונות, קיימות אינסוף אפשרויות שונות, כולן נועדו ליצור הנאה לאורחים ולבעלי השמחה, ולהפוך את האירוע לשמח יותר ומשמעותי יותר לכל המעורבים בו. אחד האלמנטים המרכזיים ביותר בעידוד והמרצת האנרגיות באירוע מקבל ביטוי גם באמרה הידועה “יין ישמח לבב אנוש” (תהילים קד טו). השתייה האלכוהולית נמצאת בתרבות הישראלית עוד מימים ימימה עם מגוון רחב של משקאות פופולאריים, בהתאם לתרבות קיבוץ הגלויות הקיימת בישראל. אולם, על מנת להפיק אירוע מתוכנן היטב, חשוב לשים את הדעת גם על סוג השתייה ואופן ההגשה שלה.

 

כך למשל, נדאג להגיש בקבלת הפנים אפרטיף (מצרפתית: פתיחת הארוחה). מטרת המשקה היא לעורר את מיצי הקיבה ולהכינה לחלק העיקרי בארוחה בצורה הדרגתית. למעשה, ניתן להתייחס אל האפרטיף כמנה הראשונה של האלכוהול. משקאות מומלצים יהיו הוורמוטים כמו זה של מותג האלכוהול הטרנדי מרטיני. הוורמוט הוא יין מתובל ומחוזק, אותו ניתן למהול בצורות שונות. אפשרויות נוספות יהיו מרטיני ביטר שהוא פראפרזה של משקאות עשבוניים שונים על בסיס הוורמוט הידוע, יינות לבנים מכל הסוגים, יינות נתזים כגון למברוסקו וקאווה ועוד. למי מכם שרוצה להשקיע, ניתן להגיש גם קוקטיילים קלילים המנצלים רומים שונים ומתקתקים כמו הרומים של בקרדי.

 

לעומת זאת, במהלך הארוחה נרצה ללגום ממשקאות מורכבים ודומיננטיים יותר. כאלו שילוו את האוכל וישתוו לו מבחינת חוזק הטעמים. למעט השתייה הקלה אותה אנו מכירים מחיי היומיום לצד האוכל, ניתן לשתות וויסקים לדוגמא. עולם הוויסקי הינו רחב במיוחד ומציע שפע של מורכבויות. הכל הוא עניין של טעם והעדפה, בעוד חלק יתחברו ליוקרתיות הבלתי מתפשרת של מותג הוויסקי מקאלן, אחרים יעדיפו דווקא את הטעם הפופולרי של המותג ג’ק דניאלס. אפשרויות נוספות הם היינות האדומים, בירה וקוניאקים איכותיים כמו אלו של המותג הצרפתי קורווזייה. בסיום הארוחה מומלץ לשתות משקאות שמסייעים בתהליך העיכול, אלו הם הדז’סטיף. ליקרים עשבוניים שונים כמו הבנידיקטין שעשוי מ-27 תבלינים ועשבים שונים יהוו אופציה ראוייה.

 

בשלב המסיבה, כך למדנו, כל משקה יעשה את העבודה. חביבי הקהל יישארו ככל הנראה הוודקה, הג’ין והטקילה. חשוב להקפיד על איכות המוצרים ועל מבחר מספק. בסיום האירוע בדרך כלל עוברים למשקאות ללא אלכוהול, כמו קפה או משקאות קלים.

 

לבד או מהאולם?

יום החתונה כרוך בהוצאות רבות ולכן חשוב לשים לב איך ניתן לקצץ בהוצאות מבלי להתפשר על האיכות. לאחרונה, יותר ויותר זוגות בוחרים לרכוש את המשקאות לחתונה דווקא מספק חיצוני ולא מחבילת הבר שמציע האולם. מלבד החיסכון הכספי שלמו התכנסנו, אחד היתרונות המשמעותיים הוא היכולת לשלוט באיכות, בסוג ובכמות שתוגש. יתרון בולט נוסף – כל בקבוק סגור ניתן להחזרה כך שלא נשרף כסף לחינם. העיקרון החשוב ביותר ליישום הוא השוואות מחירים, לא לפחד לבקש הצעת מחיר מפורטת ולדאוג להשוות זאת מול ספקים חיצוניים נוספים.

 

הזמנת האלכוהול לחתונה וכל האורחים הכלולים בה יכולה להיות מאיימת. ספקים חיצוניים מורגלים בכמויות הנדרשות והם ידעו להתאים לכם את ההצעה הטובה ביותר. חשוב במיוחד להתמקד במשקאות הנפוצים יותר כגון וודקה, וויסקי, ג’ין וטקילה אולם גם בירה ויינות תוססים במידה ורוצים ללכת על מגוון רחב. הצעירים יבחרו בוודקה ובטקילה, המבוגרים דווקא במשאות המורכבים יותר כגון וויסקי וג’ין. כך או כך, כל אחד יש לו את הבחירה האישית שלו. חשוב לעדכן את הספק בכל המאפיינים של האירוע והקהל על מנת לעשות התאמה נכונה. כמות האורחים, היום בשבוע, האם הקהל אוהב אלכוהול והאם יש לו העדפות מסוימות, ממוצע הגילאים ואפילו העונה בשנה – כולם משפיעים באופן ניכר על כמות וסוג האלכוהול הנדרש.

 

לאלו מכם שלא בקיאים בתחום, להלן מדריך מקוצר לעולם האלכוהול וסוגיו:
וויסקי – המשקה המתובל בניחוחות עצי אלון וטעמי פירות מיובשים לצד וניל ומרכיבים נוספים יישבחו כל הדודים העשירים והקהל המבוגר יותר. גם מי שרוצה לנכס לעצמו תדמית של “מבין”  ייהנה מוויסקי נקי או בשילוב קוביות קרח. הם לא ישכחו לכם את זה.

וודקה – המשקה להמונים, זהו הדלק של החתונה. הצעירים יעריכו וודקות נבחרות ובניהם Grey Goose לשולחנות הצעירים. הסטטיסטיקה מספרת על הפופולריות של המשקה בשילוב משקאות ערבוב תוססים או ממריצים.

ג’ין – ההיפסטרים שבין האורחים שלכם יתחברו במיוחד למשקה האקזוטי הזה. ביחד עם תבלינים מכל העולם הג’ין הוא המשקה של העידן החדש למי שמחפש את “הקיק” האלכוהולי עם טעם מתוחכם כמו האדם שהוא.

רום – בעבור אלו שלא חזקים בשתייה, הרום המתוק שמיוצר מקנה סוכר בעצמו הוא הפתרון האולטימטיבי. כל סבתא תדע להעריך את ההתחשבות בקוקטייל מבוסס רום וגם האורחים מחו”ל יוכלו להתחבר לטעם של בית עם רום וקולה המפורסם.

טקילה – המשקה שכבר מזמן הפך להיות שם נרדף לצ’ייסר עם מתקתקות נעימה הוא הטקילה. אהובה על כולם, הטקילה הפכה להיות המשקה של החבר’ה.

יין – לעדינים שבאורחים, בנות הזוג של החברים של החתן או קבוצת המלוות של הכלה ימצאו את הפתרון ביין לבן מתקתק. הקרניבורים שבמוזמנים יתחברו אולי דווקא לאדום.

more

עוד כתבות שיכולות לעניין אתכם

שתפו