לצד הקלאסיקה הנצחית, גם בעולם האלכוהול קיימים טרנדים ששולטים בתרבות השתייה שלנו למשך תקופה מסוימת. בשנות ה- 80 נהגנו ללגום קוקטיילים בצבעוניות זרחנית, בשנות ה- 90 צפינו בלהטוטי הבר של הברמן התורן ובשנות ה- 2000 חווינו את עלייתם של המרגריטה וכוסות השוט. אילו טרנדים ילוו אותנו בשנים הבאות? לפניכם מדריך מקוצר לכל המגמות החדשות בעולם השתייה והברים.
לאחרונה, אנו רואים את חזרתם של אנשים למסורות השתייה של העבר. הערכה לאומנות הזיקוק, מסורת הייצור וכבוד מחודש לאיכות גבוהה הפכו לשיקולים דומיננטיים בבחירת המשקה. כך לדוגמא, מותגים כמו Jack Daniel’s, שהוקם בשנת 1866 ומגלם בתוכו למעלה מ- 150 שנים של ניסיון בכל בקבוק משקה, חוזרים אל מרכז הזירה עם פופולאריות עולה ותדמית שמוקירה את האומנות וההשקעה שהובילו לפיתוחו. באופן דומה, מותגי אלכוהול רבים מייצגים מורשת רבת שנים, או שתהליך הייצור שלהם דורש מיומנות גבוהה וסודות מקצועיים. לראייה וודקה Grey Goose שנולדה מתוך אומנות זיקוק הקוניאק, ג’ין Bombay Sapphire שהוא ייחודי באופן החדרת הטעמים העדינים ועוד רבים אחרים. איכות, באלכוהול במיוחד, היא לא מילה גסה.
מגמה נוספת שבולטת בשנים האחרונות, בתחום הקולינרי בעיקר, היא הניסיון להוביל מהפכה בריאותית. מזונות אורגנים ובלתי מעובדים, מופיעים שוב ושוב בצורות שונות כפי שהופיעו לאורך שנים במסעדות הטובות בעולם. מגמה זו מחלחלת גם אל עולם המשקאות וסוחפת אחריה את הברים המובילים ואת המיקסולוגים הבכירים בתעשייה. רבים מהם, עברו להתמקד במשקאות מבוססי פירות או רכיבים טבעיים מהעולם הבוטני: משקאות עשבוניים, פירותיים, בעלי בסיס טבעי ולא מלאכותי. והקוקטיילים. עושר הטעמים המתקבל ואיכות המוצרים שמובטחת בזכות השימוש במוצרים טריים בשלב הייצור של המשקאות ובשלב הכנת הקוקטייל מחזקים עוד ועוד את הטרנד שכאן כדי להישאר.
הטרדנים השונים, מעבר להעדפה של מותג אלכוהול אחד על פני השני כפי שאנו מכירים גם מתחומים מקבילים כמו מסעדה טרנדית במיוחד, או מותג אופנה מצליח, יוצרים הבחנה ברורה יותר בין סוגי המשקאות. משפיענים בענף קובעים, כי בשנים הקרובות נראה את התחזקותו של הרום שיופיע בצורתו הנקייה או כחלק מקוקטיילים בעלי פופולאריות גוברת. בנוסף, היכולת המוגבלת לייצר וויסקי בעל בשורה בתחום הטעם מוביל להתחזקותם של הבלדנים שמובילים למורכבות גדולה יותר בטעם ובאיכות.