כאשר דון פקונדו בקרדי הקים יד ביד עם אשתו דונה אמיליה את חברת Bacardi, בעיר סנטיאגו שבקובה אי שם בשנת 1862, הוא לא חלם ש- Bacardi יהיה לאחד ממותגי האלכוהול הנמכרים ביותר בעולם. בחיפוש אחר משקה עדין, עשיר בטעמים וארומה בהשוואה למוצרי הרום הקיימים, החל דון בקרדי להתנסות עם שיטות מדעיות שונות לייצור המשקה הפופולרי. בקרדי גילה, שסינון הנוזל המופק ממולסה דרך פחם פעיל, הופך אותו לשקוף ונקי אך עשיר בטעמים ובעל תחושה חלקה.
לוגו העטלף המפורסם של Bacardi, נבחר על ידי דונה אמיליה, והוא מתבסס על האמונה הקובנית שעטלפים הם סמל לבריאות טובה, הצלחה כלכלית ואחדות המשפחה. הלוגו השתרש ב- DNA של המותג עד שנהוג היה לכנות אותו “הרום של העטלף”.
תחילה, כללה החברה מזקקה עם דוד נחושת, חנות ועץ קוקוס שזכה לשם “אל קוקו” אותו נטע בנו של דון בקרדי. האמונה מספרת שגורלה של משפחת בקרדי בקובה נקשר בגורל העץ, וכל עוד העץ ילבלב כך תשגשג גם משפחת בקרדי בקובה. בשנת 1912 התרחבה החברה והקימה מרכזי ייצור בברצלונה שבאירופה ובניו-יורק שבאמריקה הצפונית לאור ההצלחה והביקוש לרום. למרות חוקי היובש האמריקאים בשנת 1920 וסגירת השלוחה בניו-יורק, נותר Bacardi המותג המועדף על הקהל האמריקאי. בהמשך, עבר ייצור המשקה Bacardi לאיי הבאהמס לאחר שמשפחת בקרדי נמלטה לאזור בשנת 1965 עם עלייתם של צ’ה גווארה ופידל קסטרו בקובה.
כיום המותג הינו חלק מתאגיד Bacardi Limited הנמצא כבר במשך 7 דורות בבעלות המשפחה המייסדת. המותג קיים למעלה מ-150 שנה ומספק בכל 4.5 שניות 9 ליטרים של המשקה ברחבי העולם. משקאות Bacardi משווקים ב-150 מדינות, והם תוצאה של 6,000 עובדים הפועלים ב- 5 אתרי ייצור. החל משנת 2008, מקיים המותג Bacardi את תחרות Bacardi Legacy, בה מתמודדים ברמנים מובילים בעולם על ייצור קוקטייל שיעמוד במבחן הזמן וייחשב לקלאסיקה.