בשנים האחרונות אנחנו רואים מודעות גוברת של קהל הצרכנים בנוגע למוצרים אותם הם קונים. יותר ויותר עולה החשיבות של הסיפור מאחורי המותג, הערך המוסף שלו והייחודיות שמבדלת אותו ממתחרים בשוק. השינויים הללו בהרגלי הצריכה גם בתחום המשקאות, מובילים יצרנים להמציא את עצמם מחדש ולפתח מוצרים חדשניים ופורצי דרך. כך למשל, מזקקת בנריאך, חרטה על דגלה את ערך החדשנות והיא מכונה בפי מביני עניין “המעבדה” מאחר והיא מחדשת ושומרת על מעמדה כחוד החנית של תעשייה הוויסקי.
דוגמא נוספת היא מזקקת גלנדרונאך, שמייצרת וויסקי סקוטי סינגל מאלט הנחשב בין הטובים בעולם. השנה תציע המזקקה גם בישראל וויסקי שיושן בחביות מתובלות ביין פורט. “החדשנות בתחום העץ הופכת נועזת יותר ויותר” אומר כריס מוריס, המאסטר בלנדר של מזקקת וודפורד ריזרב. ואנו רואים מותגים רבים שמשקיעים את מרבית המאמץ בבחירת סוגי העץ, כדוגמת מותר העל מקאלן.
ממחקר שנערך בשנת 2019 ובחן את תעשיית הוויסקי העולמית, עולה גידול ניכר בצריכה של וויסקי סקוטי. הגידול, כך מסבירים החוקרים, הוא כתוצאה מפריחה כלכלית עולמית המביאה תנאים טובים יותר לאוכלוסיות רבות במדינות מתפתחות כדוגמת הודו. אך למעשה, הגידול הזה מורגש בשווקים נוספים בעולם ובניהם גם ישראל. לכן, עולה הסבר נוסף לממצאים; השילוב של דורות חדשים שהגיעו לגיל שתייה , כמו דור ה- Y עליו דובר לא מעט בתחום התעסוקה, שמושפעים במיוחד מהעידוד לצריכה של הסביבה מאחר והם נוהגים לכלול שתיה במפגשים חברתיים.
לצד טרנדים נוספים המאפיינים את כל תחומי הצריכה בשאיפה לייחודיות, יוקרה ואיכות, גם תעשיית הוויסקי לא נותרת מאחור. מותגי עלית כגון מזקקת גלנדרונאך יציעו השנה מהדורה מיוחדת נוספת, מזקקת ג’ק דניאל’ס המכבדת את המאסטר בלנדר של המותג במהודרת אספנים. לצידן, אחת הדוגמאות הבולטות היא מהדורה מספר 5 של מזקקת מקאלן, מחווה למורכבות ומגוון הצבעים הטבעיים של וויסקי מקאלן. בשיתוף פעולה עם אמני הצבע של מכון הצבעים העולמי “Pantone” שיצרו גוון סגול ייחודי המופיע על האריזה והבקבוק, נוצרה מהדורה מוגבלת חדשה שהגיעה לישראל בימים אלו.